Egy vaktesztelés során német, osztrák és svájci sörivókkal két különféle csomagolásban ugyan, de ugyanazt a sört kóstoltatták. Az eredmény, mondhatjuk lesújtó. A válaszadók háromnegyede egyértelműen a márkás terméket nevezte jobbnak, míg a diszkont csomagolású, csak a kérdezettek tíz százalékának ízlett jobban – alig akadt, aki felismerte, hogy ugyanazt a sört issza.
Mindez a reklám következménye. Egyre fontosabb szempont – ami alapján az emberek választanak – a marketing. Egy-egy jól felépített reklámkampány az adott időszakra százalékokban kifejezhető növekedéssel járhat az eladásban. A reklámozott termékért az emberek többsége hajlandó többet fizetni, és hajlamos bizalmatlanul szemlélni az olcsóbb terméket. Így a kisebb sörfőzdék, vagy a nagyobb gyárak idénysörei egyre nehezebben jutnak el a fogyasztóhoz: kis mennyiség – drágább termék, amely mögé alig tehető reklámtámogatás.