A magyar médiumok sokasága közölt beszámolót a Sörszövetség tavalyi évet értékelő beszámolójáról. Szinte minden szinten arról volt szó, hogy mennyire sikeres év is volt 2011, hiszen a sörfogyasztás hosszú évek óta tartó csökkenése megállt. Sőt! A Sörszövetséget alkotó három nagy multinacionális cég közel négy százalékos növekedésről számolhatott be.
Arra sem a szövetség beszámolója, sem az általam olvasott egyetlen cikk sem tért ki, hogy minek is köszönhető ez a siker. Az biztos, hogy nem a rengeteg pénznek amit reklámba fektettek, hiszen pont a kizárólagosan mindenfele hirdetett prémium kategóriákban könyvelhettek el veszteséget. A forgalom növekedése bizony a két alsó kategóriában jelentkezett. Ott ahol például egy akció keretében péntekenként féláron adják az Arany Ászokot, vagy ott ahol gyakorlatilag 150 alatt árulják a dobozos csatorna-söröket.
Ezzel pedig éppúgy méltatlan dicsekedni, mint azzal, hogy jelentős promócióval a magyar sörgyárak is beszálltak és jelentős sikereket értek el a tahósörök színes-színtelen világában. Sajnos az igénytelen sörfogyasztók ezt is beszopták.
Egy újságírói kérdésre az elnökasszony nem érezte felhatalmazva magát, hogy válaszoljon. Így nem tudhattuk meg sem a Pécsi Sörfőzde, sem a független importőrök, sem a kisüzemi sörfőzdék ide vonatkozó adatait. Így viszont csak becslésekre hagyatkozhatunk teljes magyar sörpiacról. Ha a fent említett piaci szereplők a Sörszövetség tagjai alatt teljesítettek, akkor valójában továbbra sem sok büszkeségre van okunk a piac „elócskásodása” okán.
Van viszont egy másik opció is. Ha ezek a szereplők jobban teljesítettek, mint a Sörszövetség tagjai akkor viszont nem nagyon illene a multiknak büszkélkedni azzal, hogy a lakosság elszegényedéséből úgy húznak hasznot, hogy silány sörökkel árasztják el a piacot. Ez a lehetőség egyúttal azt is jelzi, hogy igenis van igény a jó sörre, amit ma már egyre inkább tudja hol szerezzen be az igényes magyar sörfogyasztó.