Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A söröspoharak költészete
2010. február 21. írta: Árpa Jankó

A söröspoharak költészete

soros_poharak_kolteszete.jpg

Hosszú időn át korsószámra ittam a sört. Mindez még akkor történt, amikor a kocsmák mindegyikében egyforma masszív, füles korsókba mérték a sört. Aztán egyszer csak azon kaptam magamat, hogy a nyolcvanas években, az egyre-másra nyíló sörözőkben már nem csak a sörválaszték lett egyre kiválóbb, hanem a finom söröket különleges korsókba és poharakba kezdték csapolni. Ekkor szoktam át a poharazgatásra: a három decis üvegedények többszörösére fokozták a sör élvezetét.

És mit tagadjam? Hol elcsentem, hol a csapostól megvásároltam egy-egy szép poharat. Lassan, de biztosan, meglehetősen szép gyűjteményre tettem szert. Azonban ahogy szaporodtak a poharaim, úgy lettem egyre inkább otthoni sörivó, annak ellenére, hogy mindaddig a sörözés számomra elsősorban társasági esemény volt. De hát hol az a söröző, ahol sörömet éppen a hangulatomhoz illő pohárból fogyaszthatom?

Nem így otthon. Minden napszaknak, minden hangulatnak, minden alkalomnak megvan a maga különleges alakú pohara. Mást választok a magányos sörélvezethez, mást, ha korhely barátaimat látom vendégül, és persze a csábításnak is megvan a maga kecses pohara. Probléma is csak egy akadt: feleségem annak ellenére elhagyott, hogy megpróbáltam meggyőzni: én csak a poharak költészetéért iszom napi húsz pohár sört.

A bejegyzés trackback címe:

https://serteperte.blog.hu/api/trackback/id/tr411778525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Levéltetű 2010.02.21. 19:00:24

Szánalmas. Még népszerűsítsük is a lopást.

OZ a Kételkedő 2010.02.21. 19:05:14

Semmi szánalmas nincs benne, sőt egyenesen romantikus. De azért van egy régi igazi füles korsóm is, abból esik legjobban a sör.

bucox 2010.02.21. 19:16:11

Az Okotberfest hajnalán ballagtam hazafelé és térdig gázoltam a Rétről ellopott, majd eldobált söröskorsókban. Lopnom sem kellett, hogy bővítsem a gyűjteményemet.

pesti lokista 2010.02.21. 19:24:50

aki kiváncsi egy több mint 200 db-os
SÖRÖSPOHÁRGYŰJTEMÉNYRE:
www.kircsi.hu és ott söröspoharak menü.

Pecccca 2010.02.21. 19:35:56

Én azért hagytam abba a söröskorsó/pohár lopást, mert 1. már nem fért el sehol, 2. borivó lettem.
Irigylem azt a barátomat, akinek sokkal nagyobb konyhaszekrénye van, mint nekem. Ő még most is tud lopni.

vegacs 2010.02.21. 19:53:32

Csináljon már valaki egy lopósblog-ot,könyörgöm!

tomtompub 2010.02.21. 20:23:27

! vannak akik nem hazudnak Ov
és levéltetü kollega aki nem lopott még
soha

Publius Decius Mus 2010.02.21. 20:52:52

Te tényleg gáz vagy. Nem is az egyetlen. Keresztapám jut rólad eszembe, ugyanezt csinálta, a konyha fele mindenhonnan jött.

Egy havercsaj Brüsszelben akadt egy hasonlóba mint te, amikor a magyar társaság elindult a sörözőből eléjük álltak az ideges pincérek, hogy vissza a poharat. Kiderült, hogy volt köztük egy olyen mint te.

Gordini 2010.02.21. 20:53:14

Tökéletesen meg tudom érteni.Két évvel ezelőtt Avignonban egy sörözőből csórtam poharat.Egy évig szolgált,oszt eccercsak eltörött.Tavaly nyáron Párizsba vetett a sors,onnan gyorsan leugrottam Avignonba (olyan 700 km),be a sörözőbe és elmondtam a pincérnek,hogy miért jöttem.Szó nélkül kitett elém két poharat,hogy válasszak,melyik volt: három,vagy öt decis.És egy centet sem fogadott el.Persze,ezután volt fogyasztás és jatt,becsülettel.

vodi 2010.02.21. 21:00:22

nekem is van 3 polcnyi a világ minden tájáról, feles, sörös, mindenféle, mind egy emlék, ugyhogy kapjabe aki szerint söröspoharat lopni szánalmas. :D

rókarudi 2010.02.21. 21:06:08

@vodi:
Makszimális egyetértésem.
Bár én általában megdumáltam/megegyeztem a pincérrel.
De már csórtam is.
Mindegy, nekem is van egy kisebb gyújteményem.
A király+királynő az októberfesztes korsópár!

Levéltetű 2010.02.21. 21:33:02

@tomtompub: Mondtam olyat, hogy nem loptam, okostojás? Annyit jeleztem, hogy ha valaki lop, ne legyen rá büszke, és ne népszerűsítse az aberráltságát.

tomcsi71 2010.02.21. 22:11:09

lopás és lopás között is van különbség... szerintem minden sörözőben belekalkulálják az árba a gyűjtőszenvedélyűek tevékenységét (pl. a németeknél, ahol kerthelyiségben mérnek olcsóbb csapoltat ott gyakran kaució van a korsóra...)
tavaly volt olyan sörtúra ahonnan 3 decis, fél literes és literes korsót is mentettem az enyészet elől...
viszont biciklit, tyúkot, ékszert vagy pénzt nem lopnék..

vodi 2010.02.21. 22:23:54

lopni bűn.
söröspoharat emlékbe ellopni (főleg úgy h azt ne vegyék észre) nembűn.
érthető? :)

/ráadásul a kocsmák a poharak felét ajándékba kapják a piabeszállítóktól, de az is lehet h az összeset./

Veér Farkas 2010.02.21. 22:33:29

@tomcsi71:
Na ja, van, aki meg biciklit vagy ékszert lop, de söröskorsót nem lopna.

Semmivel nem rosszabb nálad. Csak máshol húzza meg a határvonalat.

Veér Farkas 2010.02.21. 22:34:25

@vodi:
Nem szánalmas, ááá!
Legföljebb tahóság.

tomcsi71 2010.02.21. 22:44:48

@Veér Farkas: nehogy ugyanaz legyen meglopni a szomszédot, vagy bárki magán embert, mint emléket hozni egy sörözőből, ahol a pohár fogyóeszköz... rohadtul más a határ

ElnkÚr 2010.02.21. 23:06:12

Örülök, hogy elővetted ezt a témát - bár én makasul kitartok az általam meghírdetett mozgalom mellett, miszerint VISSZA a FÉLLITERES, FÜLES KORSÓT A KOCSMAPULTRA! de persze nem ez a lényeg.Társaimmal a gyűjtőklubban gyakorta csevegünk - kezünkben söröskorsóval - ,hanem a ménkű nagy helyigény szülte gondokról.Külön tanulmány tárgya, ki, hol tárolja becses üveg-erekjéit.De csak szaporodjanak, mindnek külön története van.

ElnkÚr 2010.02.21. 23:10:28

@ElnkÚr: Bocsánat, hibák tömkelegével elküldtem: JAVÍTOTT KIADÁS: Örülök, hogy elővetted ezt a témát - bár én makacsul kitartok az általam meghírdetett mozgalom mellett, miszerint VISSZA a FÉLLITERES, FÜLES KORSÓT A KOCSMAPULTRA! Ám nem ez a lényeg. Társaimmal a gyűjtőklubban gyakorta csevegünk - kezünkben söröskorsóval - a ménkű nagy helyigény szülte gondokról,külön tanulmány tárgya, ki, hol tárolja becses üveg-ereklyéit.De csak szaporodjanak, mindnek külön története van.

Kolesz Teri 2010.02.21. 23:37:53

@vodi: Van olyan korso, ami nagyon szep, es evi 12-18 darabot kapunk belole, mert aranylag kisszerias sor es nincs tobb belole. Szerinted mennyire karpotolja ev kozepen a vendeget, hogy nem tudom a sorhoz valo korsoban adni az italat, mert nehany szarrago faszarcu ugy gondolta, hogy jo poen hazavinni emlekbe, mert tok szep? Arrol nem is beszelve, hogy en egek, a sorgyar meg ha meg nem is buntet, de baszogat, hogy miert nincs a sorhoz korsom (a Hoegaardenrol beszelek egyebkent).

Egyebkent meg a lopas lopas, teteltol fuggetlenul. Szerintem normalis ember ismerkedik az erzessel, aztan 8-9 eves kora korul kinovi. A tobbi meg eldicsekszik a pohargyujtemenyevel.

A masik meg amit nem ertek, hogy mi olyan rettenetesen jo abban, hogy olyan korsod lehet, amibol mar 1000 ember ivott korabban?

Tanacskent annyit meg, hogy el kell kerni a poharat. Ha tudunk adni, adunk, ha nem, akkor nem, ilyen egyszeru. Szofisztikaltabb olvasoknak tanacsolnam a kovetkezo poharszallitmanybol egy darab felrerakatasat.

bucox 2010.02.22. 00:00:01

Szerintem, az igazi gyűjtő, ha lehet, elkéri, megveszi a korsót. Sok kocsmában kaphatóak ajándéktárgyak, kár, hogy Magyarországon erre nincs gyakorlat.

vodi 2010.02.22. 00:16:26

jólvan, ezentúl elkérem, de azért az hozzá tartozik, h most is épp egy "lopott" aranyászok korsóból iszom, éshát eléggé jó döntésnek tűnik éppmost, h anno elhoztam, sztem nem hiányzik ez senkinek. :)

kisszériás húgárden korsót lopni megintcsak görénység, nehéz meghúzni a határvonalat. :)

Kolesz Teri 2010.02.22. 00:25:24

@vodi: szerintem barmilyen poharat elhozni eleg ciki, megbukni a lopassal meg inkabb :) Meg ugye nem indokolhato azzal, hogy ugyis ajandekba volt, mert nem ajandekba volt, hanem arra, hogy abban aruljunk :) de mindegy is. Emellett a te/ti dolgotok, csak ne doljetek meg vele, plane nem zorallabb helyen :)

no mail, no problem 2010.02.22. 00:33:02

@Publius Decius Mus:

Brüsszelben én nem lopnék poharat. Azért, mert ott venni is lehet, de a hétvégi bolhapiacokon akár 30-50 éves poharakat is kapni. Voltam olyan helyen, ahol minden 3-5. placcon söröspoharakat árultak. Ami nem ritkaság, az egy sör áráért megkap lehetett kapni, a nagyon gyakoriakat meg a feléért. Én Belgiumban, és Hollandiában veszem a poharakat, itthon kunyerálok a törzshelyen, vagy ha kicsit vagyok jóban, akkor megkérem a kocsmát, hogy vegyenek egyet a forgalmazótól, ha tudnak.

@Kolesz Teri: Tanácsként meg annyit, nem pattognia kellene, hogy lop a vendég, hanem rendelni egy kartonnal, is kirakni árulni. Mert esetleg akik lopják, azok nagyrésze esetleg pénzt is adna érte, és páran megvilágosodnának, hogy vannak olyan poharak, amiket pénzért sem tud megvenni, mert kisszériás, stb, stb.

A Hoegaardenes pohárból annyi lehet, mint a rossebb, mert Belgiumban mindenhol kapni, alap, mint itthon a Kőbányai. Az egyik Hoegaardenes poharam kb 40 éves, és 50 frankot (kb 320 forintot) fizettem érte 2001-ben, az utolsó tíz év poharait meg odaadták 25-ért is. Az árából gondolom, hogy még a régiből is végtelen mennyiség lehet, mert az ütősebb poharakért akár 2-300 frankot is kértek, és ha jól emlékszem, volt többért is.

Évekig vertem magam Plochingeres pohárért, de csak akkor kaptam meg, amikor abbahagyták a forgalmazását. A végén folyamatosan rettegtem, hogy 6 vagy 10 darabos készlet utolsó darabjait ne törje össze a többi vendég, de rendesek voltak, mert amikor már csak kettő maradt, akkor másnak már nem adták oda. Ha egy vendég a poharamra mutogatott, hogy olyanba kéri ő is, közölték vele, hogy az én privát poharam, helló. Két éve tört el mosogatáskor, kb 15 évig bírta.

@Veér Farkas: Csak nem kocsmárosnak tetszik lenni?

--

Igen, mindezek mellett már loptam poharat én is, de ezt csak azért mondom, hogy ne látszak hipokritának, meg szaporítsam én is aberráltak hosszú sorát, ti kedves humortalan, idegbeteg, és agyatlan kocsmárosok és erkölcsbajnokok.

no mail, no problem 2010.02.22. 00:40:02

@vodi: Szerintem (itthon) nincs kisszériás Hoegaardenes pohár, és Belgiumban sem láttam drága Hoegaardenes poharat. Belgiumban mindenhol, minden sört a saját poharába tolnak, és Hoegaarden mindenhol van. Még a leuveni Stapletonban, az ír kocsmában is volt. Egy olyan mértéktelenül ír kocsmában, ahol talán még pultos is ír volt.

2010.02.22. 00:40:21

én aszondom bazd ott helybe' fődhöz

Kolesz Teri 2010.02.22. 00:43:12

@no mail, no problem: csokolom, nem azert nincs poharam mert szarrago vagyok, hanem mert NINCS pohar egy olyan orszagban, ahol az egesz piacon van talan 20 hely amelyik fixen tart csapolt Hoegaardent.

Egyebkent akiket eddig megfogtam, azok 18-19 evesek voltak kb., volt, akinek a szamlat sem allt szandekaban kifizetni. Egy torzsvendegem kert el egy olyan poharat, ami el volt csempulve, ez korrekt, de a tobbiektol sajnos nem varhato el, hogy egy akarmilyen cizellaltan megfogalmazott "Ne lopd el a korsot, mert akar meg is vehetned" felirat lattan eszhez terjen.

Cserebe viszont ha tudok adni, eszembe sem jut penzt kerni erte.

Korrekt?

no mail, no problem 2010.02.22. 00:51:48

@bucox:

ha itt is olyan a tulajdonosi kultúra, mint más tipusú üzletekben, akkor szerintem erre nemigen lehet számítani a közeljövőben, de bárcsak tévednék.

IzomTibi · http://tibor.blog.hu 2010.02.22. 00:56:02

@no mail, no problem: neked milyen üzleted van? és onnan én mit lophatok?

Kolesz Teri 2010.02.22. 01:02:54

@no mail, no problem: egyebkent nem csak a soroskorsoknal problema ez. Jo kavet tartok, a csesze+uvegpohar szett 56000 forint letetert van nalam, amit visszakapok ha nem hianyzik aranytalanul sok a szerzodes vegen. A palinkas poharaim kristalybol keszultek, aranytalan poharfogyas eseten kotberrel tartozom. Egyet elajandekoztam egy nagyon kulturalt tarsasagnak, aztan kifele menet eszrevettem, hogy ketto hianyzik. Visszaadtak, de nem tudtak magyarazatot adni arra, hogy miert loptak el egyet, ha egyet amugy ingyen mar odaadtam. Csak hogy tisztan lass, meg nem csak te, hanem mindenki, aki azt hiszi, hogy a vendeglatoban mindent csak ugy puszira az ember keze ala tolnak.

no mail, no problem 2010.02.22. 01:02:59

@Kolesz Teri: Figyu, de akkor ne a mocskos pohártolvajokkal gyere. Hanem azt mondd, hogy voltak olyan szarházi vendégeid, akik nem elég, hogy fizetés nélkül le akartak falcolni, még a poharat is volt pofájuk ellopni. Remélem megcipőzted őket, ha érted, hogy mondom.

A törzsvendégeid többsége valószínűleg nem fog lopni, poharat sem. Kérni fog, vagy pénzt ajánl érte, és ha megmondod, miért nem tudod odaadni neki, nem fogja ellopni. Én nem leszek törzsvendég ott, ahol nem szimpatizálok a hellyel, a felszolgálokkal, és többi odajáró egy részével, vagyis ahol nem érzem magam otthon. Ha ez megvan, ott a vendég nem lop. Egyébként meg egyetemista korom óta nem loptam korsót, ez van.

Kolesz Teri 2010.02.22. 01:09:05

@no mail, no problem: Altalaban szerencsere, de ilyen szempontbol inkabb sajnos nagy atmenoforgalmu helyen uzemeltetek sorozot, ahol alkalmankent a vilag sopredekenek draga ruhakba oltozott resze is megfordul. Egyebkent nem tudom, miert kene kulonbseget tennem akozott, aki kedvtelesbol minden helyrol hazavisz egy poharat, hamutartot vagy soszorot; meg akozott, aki csak akkor mereszkedik el idaig, amikor epp eszebe jut, hogy a gyujtemenybol meg ez a darab hianyzik, ha tortenetesen mindketten nalam buknak meg.

Egyebkent nem bantom oket, a legtobb ugye fiatal. El szoktam kerni a telefonjukat es felhivom anyut-aput hogy a gyerek elvitte volna a soszorot/poharat, ami amugy x forint lenne, de ha otthon szukseg van ra, nyugodtan vigye el, nem kerek penzt.

Nem tennem zsebre amit otthon kaphatnak. A megteresi arany viszont garantaltan 100%-os :)

Kolesz Teri 2010.02.22. 01:10:33

@Kolesz Teri: ja es mondom ugye a felreertesek elkerulese vegett, hogy ez nem egyszer fordult elo, hanem hetente kell kibonttatnom a hatizsakokat.

no mail, no problem 2010.02.22. 01:17:09

@izomtibor:

megoldható. rendelsz egy kis szoftveres szolgáltaást, és nem fizeted ki. nem te leszel az első.

ez az a piac, ahol néha nehéz bebizonyitani, hogy megloptak, másrészt a résztvevők agyra gyúrnak, emiatt nem a hagyományos módon rendezik le a konfliktusokat, továbbá a károsult szolgáltatók befogják a pofájukat, nehogy "balhés" hírbe keveredjenek, és emiatt elessenek további szerződésektől.

nekem nem üzletem van, tőlem másképp lopnak, de lopnak, és néha sokat.

no mail, no problem 2010.02.22. 01:22:19

@Kolesz Teri:

kifogtad, nem irigyellek. így nagyon szar, én nem bírnám ezt az állandó résenlevést, meg az ezzel járó feszültséget. megértem, hogy miért szakadt el a cérna az alkalmi pohárlopkodósoktól.

Kolesz Teri 2010.02.22. 01:27:34

@no mail, no problem:

:)

Igazabol az a legrosszabb, amikor kirohog a kis csira, mert tudja, hogy nem fogod bantani. Az egesz arrol szol, hogy nem latjak be, hogy az ilyen bohokas, jo heccnek gondolt jelentektelen faszsagokkal mekkora kellemetlenseget tudnak okozni, pedig 2 db. celzott, negyszavas kerdessel megvilagosodhatnanak.

IzomTibi · http://tibor.blog.hu 2010.02.22. 01:27:41

@no mail, no problem: szerintem mindegy hogy pitiánerségből vagy geciségből verik át az embert, vagy károsítják meg, mégha más tétel egy söröskorsó, meg egy szoftver.

de az ember ezektől frusztrált lesz, és sok frusztrált ember nem egészséges kis helyen.

no mail, no problem 2010.02.22. 02:06:01

@izomtibor:

talán egy fokkal rosszabb, mert szoftvert tőlem nem tudnak lopni, csak a munkám. a szolgáltatást, a munkámat nem fizetik ki, amit szoftveresként végeztem. viszonylag speciális területen tolom, ahol minden sokba kerül, és emiatt számomra már mindenképpen nagy számokról van szó. a vicc az, hogy amig számomra ezek a számok már a geciség kategóriájába esnek, addig ugyanezek az összegek a megrendelőim költségvetésében inkább csak pitiánerségnek számítanak. de ne értsd félre, ez korántsem mindennapos, csak elég régóta nyomom, és emiatt párszor már én is beleestem a szórásba. ha napi szinten kapnám ugyanezt, akkor frusztrált lennék, de így csak kiábrándult vagyok, és ha már elég távol van, akkor még tudok rajta viccelni. mindössze egy szerencsére nem túl hosszú listám van, hogy kinek a kurva anyját.

no mail, no problem 2010.02.22. 02:32:26

@Kolesz Teri:

az a baj, hogy az ilyen csíráknak ezek a kérdések az eszükbe sem jutnak, és ha más teszi fel őket, akkor sem biztos, hogy értik a választ. még rosszabb, amikor már azt lúzernek nézik, akinek ilyen kérdések egyáltalán az eszébe jutnak.

remélem nem gázoltam bele a lelkedbe azzal, hogy a jobbára ártalmatlan, évtizedente egyszer, részegen felbátorodó sörrajongók korsó lenyúlását nem ítélem el. (biztos az lenne az abszolut helyes, ha elitélném, de abban már egyrészt érzek valami hazugságot, hiányzik belőle az empátia, másrészt szerintem az absztinencia, a teljes önmegtartoztatás teljesen idegen az emberi fajtól, és gyakorlása több kárt okoz, mint hasznot. az absztinencia talán nagyobb frusztrációt okoz, mintha az embertől néha lenyúlnak egy kis ezt-azt.) de mondom, megértem, hogy neked ők is púp hátadra.

Veér Farkas 2010.02.22. 02:42:56

@tomcsi71:
Nem hát.
Ahogy a BKV-t meglopni pár százmillióval sem ugyanaz, mint meglopni a szomszédot.

A szocializmusban a cégeket is ezen az alapon lopták szét.

Veér Farkas 2010.02.22. 03:11:41

@no mail, no problem:

Aki nem lop, az mind kocsmáros?
Mindenképpen megfontolásra érdekes logika.

Nem, én az a hülye vagyok, hogy szólok a boltosnak, ha többet ad vissza. És kerestem már meg 100 ezer forintnál többet tartalmazó, Budapesten talált levéltárca vidéki tulaját. Pedig simán elrakhattam volna. És egy másodpercig meg nem fordult a fejemben, hogy eltegyem. Volt ismerősöm, aki kapásból lehülyézett miatta.

Ha kenyeret lopok a boltból, az is rendben van? Árban kb. annyi 1 kg kenyér, mint 1 db sörökorsó.
Csokit lopni a boltból, netán cigit (már aki cigizik)?
Ha elviszem a kocsidat egy körre, persze tele tankkal, mert nekem nincs, de szeretnék kényelmesen utazni Bécsbe? Aztán valahol lerakom bezárva, nem adom el, nem tartom meg, tehát nem is elloptam, csak jogosulatlanul használtam (vagy valami hasonló szépen hangzó neve van a jogban).
Vagy hol a határ, ameddig szabad lopni, és honnan nem?
(Tudtommal a mondásban is az van, hogy virágot és könyvet lopni nem bűn, a söröskorsó nem szerepel, de azért a mai könyvárakat nézve... hát, szegény könyvesboltosok...)

Van nekem is itthon söröspoharam is meg kólás is (kb. 5-5 darab), mindet kaptam az adott helyen, ahol ittam belőlük, de előtte mindenhol felajánlottam, hogy megvenném, mert tetszik. Biztos úgy gondolták, ittam belőlük annyit, meg adtam annyi borravalót, hogy elvihetem.

Régen a kelet-németeknél volt olyan, hogy 98 fitying a sör + 1 márka a korsóbetét (igen, a korsó volt drágább, ez volt akkor 7 forint, kb. annyi volt akkor nálunk egy BKV-buszjegy), ott azt mondtam én is, hogy aki elviszi, az megfizette, vigye. Volt, aki egy sporttáskányit hazahozott. Én nem akartam ilyesmit cipelni, mert minek.

Veér Farkas 2010.02.22. 03:12:34

megfontolásra érdekes = megfontolásra érdemes (közel vannak a betűk...)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.22. 07:27:04

Hehe, milyen "jó" is az amikor mentek kifele valahonnan, és csörög a táskád, mert a haverjaid telepakolták poharakkal, amíg budin voltál :D

Nem kaptak el szerencsére, de egy poharat én is lenyúltam a srácoktól, nehogy már ingyen legyen nekik a madárnak nézés :D

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.02.22. 07:51:48

szereztem pár poharat sörözőből, de erről már leszoktam (öregszem valszeg), mostanában áruházi akciókban gyűjtöm be a poharakat. legutóbb a corában kaptam egy szép kis poharat négy san miguel sör mellé. amúgy meg van sok helyen olyan bolt, ahol kifejezetten ilyen vendéglátós poharkat árulnak

Michael Collins 2010.02.22. 08:16:49

@Gordini: Hát ez az! Az igazi és őszinte gyűjtőt általában megbecsülik. A pohár, korsó meg fogyó eszköz. Olyan mintha elejtetted volna és összetört volna.
Persze nem illik túlzásokba esni :).

Árpa Jankó · http://serteperte.blog.hu 2010.02.24. 23:37:57

@Levéltetű: Lopni nem szép dolog, az ittas vezetés sem dícséretes, bejegyzéseim nem is népszerűsítik egyiket sem.

Ogreface 2010.02.25. 20:28:33

Nekem is van egy szép kis korsó és pohár gyűjteményem, de én olyan hülye vagyok hogy vagy elkértem vagy pénzért vettem őket. Például /ki gondolta volna/ a közelünkben van egy használt holland bútor üzlet. Egyszer kíváncsiságból bementem és azt látom hogy szebbnél szebb belga, holland, francia és más nációk sörös ivókészségeit is lehet kapni szép számmal és baráti áron. Azóta havonta belátogatok és vásárolgatok ha van valami olyan ami még nincs a polcon.
Ja, régen én is kocsmároskodtam egy darabig... :)

Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2010.02.26. 15:14:30

kerüld az ittas vezetést, mert ő nem kerül téged
a lopásról meg megoszlanak a vélemények: van aki szerint soha, semmilyen körülmények között. és ez rendben van.
van aki szerint kisebb dolgokat igen, főleg ha tőlem is. ezzel sem lehet nagyon vitatkozni ha a nagy körforgás egészét nézzük. vigyázz, hogy ne te legyél az elszenvedő fél.
loptam gimis koromban könyveket, amiket akkor nem tudtam megvenni, de a sorozathoz tartoztak. ma(i fejjel) nem tenném, várnék. de ez csak a ko(ó)r.

hopfenferi 2010.02.26. 18:38:54

Egészségetekre!:-)
Nagyon jó a blog, és kedves Jankó:
A kivétel erősíti a szabályt:-)

Árpa Jankó · http://serteperte.blog.hu 2010.02.27. 12:04:31

@Ogreface: azért elárulhatnád, hogy merre van ez a használtbútor-kereskedés.

ürmi 2010.02.28. 11:48:48

Sörözőkben mosogatás közben gyakran törik a korsó és a pohár,ezért néha én is elviszek egyet-egyet elmosogatni és vigyázok,hogy el ne törjem.Most gyakoroltam a mosogatást,elmostam a gyűjteményemet(1628 db.)

Ogreface 2010.02.28. 14:34:25

@Árpa Jankó: 1173 Budapest,
Összekötő u. 2. A cégek Háza mögött találod.A legújabb szerzeményeim innen:Baruerei Mittenwald,Mort Subite,Urthel,Picardijn,Lucifer és egy nagyon különleges DAB korsó.
@ürmi: Gratulálok!

ElnkÚr 2010.02.28. 18:42:24

@bucox: Valóban, hazánkban alig találni ilyen helyet. Hamarjában két jó példa jut eszembe, ahol kifejezetten árulják a cégéres kegytárgyakat: a pesti Kaltenbergben, és Miskolcon a Kortyoldában. Ezeken kívül azon kevés kis sörfőzde-sörözőben, ahol akad márkás pohár, általában lehet kérni és megvenni a kelyhet.Akad intézmény persze, ahol úgy kell kiénekelni a sajtot a holló szájából.

ürmi 2010.02.28. 18:52:06

@Ogreface: Köszönöm a gratulációt.Ezt 24 év alatt gyűjtöttem a családom és a barátaim segítségével.pl: a fiam kint volt Londonban és megmutatta a gyűjteményem fotóját pubokban és 10 darabot kapott ajándékba.Ez Európában nagyon sok helyen eredményre vezetett,és nem kellett lejáratni magunkat az esetleges lebukással.Sajnos ez a módszer Magyarországon ritkán jár eredménnyel

mr.tejföl 2016.08.26. 15:05:00

Lopni, vagy nem lopni – ez itt a kérdés! A cikk távolról sem olyan jó, mint a kommentáradat!

apuska · http://kocsma.blog.hu 2016.08.26. 15:24:50

A maga korában biztos Index címlap volt. Ennyi hozzáértő csak onnan jöhet. :)

Árpa Jankó · http://serteperte.blog.hu 2016.08.27. 09:34:56

@apuska: Sőt! Ez volt az első Index címoldala az akkor kéthetes blognak!
süti beállítások módosítása