Az alacsony alkoholtartalmú sörök növekvő népszerűségére reflektálva, az Asahi egyik lengyelországi sörgyárában a Kozel márka egy új sörváltozatát vezették be. A Kozel Bílý Lehký a jelenlegi fogyasztói trendekhez alkalmazkodik, azaz alacsony az alkoholtartalma.
A Kozel Bílý Lehký a klasszikus Kozel lágerhez képest harminc százalékkal kevesebb, mindössze három és fél százalék alkoholt tartalmaz, gyümölcsös jegyek és kevésbé karakteres íz jellemzi. A sör eladásait erőteljes marketing kampánnyal támogatják.
Az évek óta stagnáló sörfogyasztás mellett, csak az alkoholmentes, az alacsony alkoholtartalmú és az ízesített sörök piaca nő. Jóhiszemű söripari vélekedések szerint ez a trend a mértéktelen ivás elkerülésének vágyából fakad, de persze legalább ennyire fontos tényező, hogy a fiatalok már egyre kevésbé sörivók és a sörgyárak az ő kedvüket keresik az új söreikkel.
Kozel Bílý Lehký jelenleg csak Lengyelországban és Dél-Koreában érhető el, ami azért elég furcsa, hiszen mégiscsak egy eredetileg cseh márkáról van szó, viszont a cseh piac azonban láthatóan nem áll készen a csökkentett alkoholtartalmú sörökre és így nem is tervezik a fehér kecske csehországi bevezetését.