A sör reklámozásának egyik leghatékonyabb eszköze a plakát. Számtalan figyelemfelkeltő darab készült, nekem mégis a Carlsberg nyolcvanas évekbeli hirdetése a legkedvesebb, hiszen arról, hogy a sör nem ismer határokat. A Carlsberg sörreklám üzenete, hogy hiába állt Dánia a hidegháborús határok egyik oldalán, hiába cirkáltak az északi tengereken a Szovjetunió tengeralattjárói, hiába érezték ettől fenyegetve magukat a skandináv államok, a sör mint békés muníció, járt a szovjet tengerészek számára is.
A dolog jelzésértékű is és nem csak politikai szempontból. Jó tudni, hogy a régi tengerész-járandóságot – lásd még rum – a modern hadihajókon sem tagadták meg a legénységtől. Elképzelhetjük, hogy a hosszú, sokszor egy évig tartó merülés ideje alatt a klausztrófóbia, az unalom és a feszültségek feloldásának milyen kiváló eszköze lehetett a Carlsberg sör, amely a tengerészekkel együtt képes volt egy esztendőt átvészelni, kibírta a tízezer méteres mélységet és meglehetősen messze jutott Dánia partjaitól szovjet segítséggel.
Nincs kétségünk, hogy bár azóta évek óta nagyot változott a világ, olykor ma is kiköt Dániába egy-egy orosz tengeralattjáró, hogy sört vételezzen.