Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Siker vs kudarc
2012. június 30. írta: Árpa Jankó

Siker vs kudarc

sörgyártó_1.jpgA magyar médiumok sokasága közölt beszámolót a Sörszövetség tavalyi évet értékelő beszámolójáról. Szinte minden szinten arról volt szó, hogy mennyire sikeres év is volt 2011, hiszen a sörfogyasztás hosszú évek óta tartó csökkenése megállt. Sőt! A Sörszövetséget alkotó három nagy multinacionális cég közel négy százalékos növekedésről számolhatott be.

Arra sem a szövetség beszámolója, sem az általam olvasott egyetlen cikk sem tért ki, hogy minek is köszönhető ez a siker. Az biztos, hogy nem a rengeteg pénznek amit reklámba fektettek, hiszen pont a kizárólagosan mindenfele hirdetett prémium kategóriákban könyvelhettek el veszteséget. A forgalom növekedése bizony a két alsó kategóriában jelentkezett. Ott ahol például egy akció keretében péntekenként féláron adják az Arany Ászokot, vagy ott ahol gyakorlatilag 150 alatt árulják a dobozos csatorna-söröket.

Ezzel pedig éppúgy méltatlan dicsekedni, mint azzal, hogy jelentős promócióval a magyar sörgyárak is beszálltak és jelentős sikereket értek el a tahósörök színes-színtelen világában. Sajnos az igénytelen sörfogyasztók ezt is beszopták.

Egy újságírói kérdésre az elnökasszony nem érezte felhatalmazva magát, hogy válaszoljon. Így nem tudhattuk meg sem a Pécsi Sörfőzde, sem a független importőrök, sem a kisüzemi sörfőzdék ide vonatkozó adatait. Így viszont csak becslésekre hagyatkozhatunk teljes magyar sörpiacról. Ha a fent említett piaci szereplők a Sörszövetség tagjai alatt teljesítettek, akkor valójában továbbra sem sok büszkeségre van okunk a piac „elócskásodása” okán.

Van viszont egy másik opció is. Ha ezek a szereplők jobban teljesítettek, mint a Sörszövetség tagjai akkor viszont nem nagyon illene a multiknak büszkélkedni azzal, hogy a lakosság elszegényedéséből úgy húznak hasznot, hogy silány sörökkel árasztják el a piacot. Ez a lehetőség egyúttal azt is jelzi, hogy igenis van igény a jó sörre, amit ma már egyre inkább tudja hol szerezzen be az igényes magyar sörfogyasztó.

A bejegyzés trackback címe:

https://serteperte.blog.hu/api/trackback/id/tr544621252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bucox 2012.07.02. 17:11:49

A kutya ugat a karaván meg halad. A három nagy szarik az összes többi szereplőre, annyi hasznuk van az ihatatlan söreiken, amennyit csak akarnak!

Serkoptató 2012.07.04. 10:58:44

Az a helyzet, hogy amíg légy van, szar is van.
süti beállítások módosítása