Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Mintha anyám főzte volna
2013. március 22. írta: Ogreface

Mintha anyám főzte volna

házisörfőző.jpg

Március 15-én, reggel 9 órakor, amíg sokan a szokatlanul mostoha időjárással  és a különösen hasznos miniszteri sms üzenetek megfejtésével viaskodtak, addig én többed magammal a Gozsdu udvarban, a Spíler bisztróban a II. Házisörfőzők nemzetközi versenyére készültem, mint pontozó. A nyolc induló kategóriából nekem az amerikai ipa jutott, abból is az "A csoport", ugyanis ebből a manapság nagyon divatos és felkapott fajtából küldték a legtöbb főzetet a versenyre, szám szerint 34-et. Ennek a felével kellett minél hamarabb megbirkóznia a négytagú bírói csoportunknak.

Tisztességgel álltunk neki a munkának és szigorú szemmel, kritikus nyelvvel kóstolgattuk a söröket. Ahogy haladtunk, úgy egyre jobban eluralkodott bennem egy érzés. Olyan volt az egész, mint amikor az ember elmegy vendégségbe vagy egy jóféle étterembe, belekóstol az elé feltálalt ételbe és a nyelvével csettintve azt mondja: „ejha, ez olyan finom, mintha anyám főzte volna”

Többször azon gondolkodtam, hogy melyik híres sörfőzdétől ittam már hasonlóan finom sört? Pedig itt kérem nem voltak a versenyzők között, belga intézetek által többszörösen kitüntetett mega-sörgyárak termékei, hanem szerény családi körülmények között "kotyvasztott" házi sörök. Miközben ezen morfondíroztam, a pontozás végére jutottunk és innen kezdve a zsűrizés felelősége nélkül kóstolgathattunk más típusú főzeteket is.

Miközben kortyolgattam, elvegyültem a házisörfőzők között és lassan megértettem, hogy milyen módon tudnak ilyen minőségű söröket főzni, igencsak szerény körülmények között. Óriási lelkesedéssel osztották meg egymással a tapasztalataikat, cseréltek komlókat, meséltek egymásnak párszázforintos kütyükről, amik nagy segítséget jelenthetnek a minőség javításában, sorolták a tippeket a bevált hőmérsékletektől az érlelés időkig... Mindeközben szakértő módon forgatták, nézegették, szagolgatták és ízlelgették egymás söreit, látszott rajtuk, hogy szívből csinálják és élvezik az egészet. Nekik a sörük nem egy szeszipari termék, amit ellehet adni, hanem egy gyermek, akit folyamatosan nevelgetni, alakítani, szépíteni lehet.
Szeretném, ha egyre több ilyen rendezvény lenne, mert bizony én is jobban szeretem anyám főztjét, mint a menzakaját.

Gratulálok az összes versenyzőnek!

(Fotó: Első Magyar Házisörfőző Egyesület)

A bejegyzés trackback címe:

https://serteperte.blog.hu/api/trackback/id/tr445161932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alehunter 2013.03.23. 22:24:45

legelső sorban is: gratuláció és elsimerés a versenyért.
aztán meg: azért erős irigység él bennem: több, mint tucatnyi amerikai IPA-t végigkóstolni...

és végül erre is reagálnék azért:
"Pedig itt kérem nem voltak a versenyzők között, belga intézetek által többszörösen kitüntetett mega-sörgyárak termékei"

gondolom itt a Monde Selection-ről lenne szó...szóval azért azt jó lenne tudatosítani, hogy ez nem egy versenyen elnyerhető díj, hanem jóval inkább egy minőségbiztosítótól pénzért vásárolható minőségi tanusítvány...inkább csak arról van szó, hogy ők mondjuk ISO sokezervalahány helyett gold, meg silver medalnak hívják a minőségi tanusítványukat...

Ogreface 2013.03.25. 15:20:09

@alehunter: Ismerjük a Monde Selection rendszerét, nem véletlenül lett megemlítve, mint "rangos díj"! :)

alehunter 2013.03.25. 21:35:43

@Ogreface: :) gondoltam én, szóval nem is a a hozzáértőkre gondoltam leginkább a tudatosítással, hanem bárki olvasóval, aki esetleg nem tudná, hogy minél szélesebb körben terjedjen az +értéke" e díjnak...esetleg alán valahol valamikor egy bejegyzés is lehetne belőle közhasznú céllal :)
süti beállítások módosítása