Az alábbi hírrel kapcsolatban, mint a márka őszinte híve, szeretnék – remélem indokolatlan – aggodalmamnak hangot adni. Az egyetlen prágai sörgyár – így vitathatatlanul Prága első számú söre is – eddig semmit nem vesztett minőségéből. A tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a világmárkává válás sokszor eredményez minőségromlást – főleg ha a gyártás liszenszbe kerül. Láttunk erre példát a Heineken, a Guinness, a Carlsberg és a Becks esetében is.
Csak ezt ne! Tudom, hogy a sörivóknak és a sörgyáraknak nem ugyanaz az érdekük, de bízom benne, hogy a Staropramen megmarad annak, aminek megszerettük egy csodás cseh sörnek, amit továbbra is a smichovi sörgyárban főznek és nem jut az egykor oly pompás cseh remek a Kozel sorsára.
„Büszkék vagyunk arra, hogy a Staropramen Prága első számú söre a világon. A cseh sörök iránti vágy soha nem volt ilyen erős, ezért a következő 12 hónap során arra fogunk koncentrálni, hogy piaci részesedésünket a cseh sör szegmensben nemzetközileg növeljük. Továbbra is az innovációk és befektetések általi márkaépítésre helyezzük a hangsúlyt és erősíteni fogjuk stratégiai kapcsolatainkat, melyek révén a Staroprament új piacokon vezethetjük be.” – nyilatkozta Alain Beyens, a StarBev vezérigazgatója.
A sajtóközlemény alapján a beruházások a kulcsfontosságú nemzetközi piacokra való bevezetést készítik elő. A Staropramen jelenleg több mint 30 országban van jelen világszerte, melyek közül Ukrajna jelenti a legnagyobb piacot, majd Svédország, Oroszország, Németország és Nagy-Britannia követi. A StarBev nemrég több stratégiai megállapodást kötött, ennek és a Staropramen Ázsiába történő bevezetésének köszönhetően a piacokon való növekedésre számít. Ugyanakkor több olyan innovációt is tervez a Staropramen márkát illetően, mely a korábban alulértékelt célcsoportokra fókuszál majd.
(Fotó: Széman Richárd)