Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Elfutás a balszélen
2024. október 18. írta: Kovács Gábor Maláta

Elfutás a balszélen

kovacs_g_malata.jpegSok stadion sok épült az utóbbi évtizedben Budapesten is, de a régi focipályák száma lassan a nulla felé tendál. Sajnos ez a valóság. Valamikor a városban járva-kelve, lépten-nyomon focipályákba botlott az ember. Az én nagypályás futball karrierem az egykori MOM-pályán vette kezdetét. A pálya helyén ma a Novotel szálloda épülete áll. De ahogy megszűntek a gyárak a Váci úton, a Budafoki úton a Soroksári úton, úgy szüntek meg ezek a többnyire vállalatok által fenntartott pályák is.

Volt egy pálya Kelenvölgyben is, a vasúti sínek mellett. Itt esett meg, hogy az ellenfél gólja miatt hajba kapott két csapattársam. A középkezdés után H. leköpte K-t, aki – miközben ment a mérkőzés – üldözőbe vette és körbe kergette a pályán. Mikor utolérte és felrúgta, a bíró lefújta a szabálytalanságot és mindkettőjüket kiállította. Mivel egyébként is csak kilencen álltunk ki, ezzel vége is lett az összecsapásnak.

Utána természetesen a legnagyobb barátságban ültük be a pálya büféjébe sörözni. Mert a legtöbb pálya elmaradhatatlan kelléke volt a büfé, ahol a meccs után mindenképp lecsúszott néhány korsó sör. Olykor előtte, sőt egyszer volt rá példa, hogy közben is. Ez volt a kerület első osztály egyik varázsa, hogy szerettünk focizni. A másik, hogy gyakran a csapat tagjai maguk vették a szerelést, fizették a bírót, a pályadíjat. A névadó szponzor sok csapatnál csak a pecsétes papírt adta, hogy a cég égisze alatt kergethessük a labdát.

Apropó kergetés. Nekem a futás soha nem volt erősségem, de aznap Nagytétényben, a Húsos pályáján végérvényesen szégyent vallottam. Egy hosszú és pontos indítást kaptam a balszélen, simán a kapuig futhattam volna, tízméteres előnyőm volt a pocakos, hozzán képest idős hátvéddel szemben. A legalább tízenötév korkülönbség ellenére a faszi nemcsak, hogy simán utolért, de még könnyedén le is szerelt.

A meccset végül ennek ellenére megnyertük, de természetesen a zrikálás a meccs után nem maradt el. Ahogy kedves barátom fogalmazott, a pálya távolabbi  pontjáról az én tulajdonképpeni vesszőfutásom, a két g-vel történő lassulásra emlékeztette és mozgásom annyira komikus volt, hogy a kihagyott helyzett ellenére bearanyoztam a napját.

Mit tehettem mást, kértem még egy kört mindenkinek.

A bejegyzés trackback címe:

https://serteperte.blog.hu/api/trackback/id/tr6818711266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása