Az 1880-as években a modern, lánchajtású kerékpár és a pneumatikus gumiabroncsok feltalálásával a kerékpár a gyors szállítás új formájaként jelent meg. Számos európai hadsereg kezdett kísérletezni a kerékpárok felderítési és futárszolgálati célú felhasználásával.
Az Egyesült Államokban ez a feladat a Montana állambeli Fort Missoula 25. gyalogezredéhez rendelt kis számú gyalogos csapatra hárult, a hadsereg fekete katonákból álló mesés „Buffalo Soldier” egységei közé.
1897 nyarán csaknem két hónapig a 25. gyalogság egy különítménye nagyjából 1900 mérföldet kerékpározott végig az országban, Montanától St. Louisig (Missouri állam), hogy bebizonyítsa a kerékpár életképességét a katonai műveletekben.
Úgy gondolták, hogy egy bicikli nem igényel élelmet, vizet, még kevésbé törődést, és temperatúrájával nem okoz olyan gondokat, mint egy ló. Mert természetesen a biciklikkel a lovak kiszuperálása volt a cél.
A teljes felszereltségben 59 font súlyú kerékpárokat ,vászon sátorral, hálózsákkal és a kormányra felcsavarható takaróval, valamint a váz közepén puskatartóval szerelték fel. Ennek ellenére az amerika hadseregben a kerékpárok soha nem kaptak fontos szerepet.
És bár a bicikli nem indult el az amerikai hadseregben, Ennek ellenére Európában továbbra is szolgált. Bizonyíték erre, hogy az első világháborúban elesett első brit katona, John Parr felderítő volt, akit a német állások felderítésére kerékpáron indult el.