Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Vidám emlék május elsejéről
2020. május 01. írta: Merza Gábor

Vidám emlék május elsejéről

avagy a felvonulók kérték

merza.jpg

1978-ban a Mikroszkóp Színpadnál dolgoztam. Május elsején a munkatársaknak – élükön a rettenthetetlen Komlós elvtárssal – kötelező volt felvonulniuk. Persze Hofi Géza felmentést kapott, de ezt mindenki természetesnek tartotta.

Komlós elvtárs ment legelöl, és vezette a színészekből, valamint színházi dolgozókból álló szedett-vedettnek tűnő társaságot. A munkásmozgalom vérvörös zászlaját főnöki utasításnak megfelelően, felváltva kellett vinni. Mikor a dísztribün elé értünk, ahol pártunk és nemzetünk nagyjai integettek, középen jól kivehetően maga Kádár elvtárs, Komlós elvtárs elragadta a soros zászlót cipelőtől a lobogót, jó forradalmárhoz híven magasba emelte és jól meglengette, hogy maga Kádár elvtárs is lássa, hogy van még elvtárs a vártán, aki magasba emeli a kommunizmus lobogó szimbólumát.

A nagy zászlólengetéskor nagyon megijedtünk, mert Komlós elvtárs nem volt valami jó egészségi állapotban a folyamatos munka és szeszelés miatt. Féltünk, hogy elejti a munkások szent ereklyéjét, és mivel én voltam a legfiatalabb a társulatban, engem löktek előre, hogy vegyem el a főnöktől a zászlót. Amint a közelébe értem szóltam neki, hogy segítek vinni a lobogót. Nem válaszolt, mert nem tudott a kimerültségtől, csak rám nézett azzal a gyilkos tekintetével, amivel az ÁVH börtönében halálra ijeszthette a megkínzottakat. Rögtön értettem, hogy nem adja. Kisvártatva azonban odaintett magához, és mint egy stafétát a kezembe nyomta a vörös zászlót. Sok kolléga irigykedett ebben pillanatban, hogy nekem adta tovább személyesen.

merzag.jpgDe ebben nem volt semmi célzatosság, csak én álltam segítőkészen legközelebb hozzá. Én viszont elég cikinek is éreztem vörös zászlót cipelni, így addig térültem, fordultam míg valahogy eltört a zászló rúdja.

Próbáltam úgy vinni, hogy ne lássa a főnök, de Komlós elvtárs sasszemét semmi sem kerülte el, és fenyegetően rámszólt, hogy azonnal csavarjam össze a zászlót, és a felvonulás végén adjam le a zászló-begyűjtőhelyen.

Nem sokkal később az elmaradhatatlan sör-virsli fogyasztás közben, amit  az újságíró szövetség Népköztársaság úti palotájában fogyasztottunk el, odaintett magához, és rákérdezett, hogy is volt az a vöröszászlórúd törés.

– Nem tudom főnök, véletlen lehetett, ártatlan vagyok – védekeztem.

– Na jó! – mondta nagy kegyesen – Ez többé ne forduljon elő! De most már elég volt az italozásból, menjetek be a színházba, este előadás.

 Tudni illik, mi munkával ünnepeltük a munka ünnepét.

A bejegyzés trackback címe:

https://serteperte.blog.hu/api/trackback/id/tr5115652980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Árpa Jankó · http://serteperte.blog.hu 2020.05.01. 23:38:12

@kvadrillio: köszönjük értékes hozzászólásodat. De, hogy jön ez ide, egy sörös blogra?

wadcutter 2020.05.02. 07:16:50

@Árpa Jankó: négy-öt sör után már én se tudnék minden apró részletre odafigyelni

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.02. 08:23:32

Én pont 1978-ban volt felvonulni virágsapkában. El kellett vonulni, integetve Kádárnak, aztán mehettünk a Vidámparkba.

funfun 2020.05.02. 09:25:09

@kvadrillio:
EZEK A LEGGAZDAGABB CSALÁDOK MAGYARORSZÁGON

MÉSZÁROS CSALÁD
A családfő egyszerű falusi gázszerelő volt, ám amikor falubelije bebetonozta magát és rendszerét miniszterelnöknek, hirtelen kiderült, a házszerelő mindenhez IS ért, és sorra kapta a százmilliós, milliárdos megbízásokat. Vagyona már dollár milliárdban mérhető. Gyermekei szintén jól szerepelnek a közbeszerzéseken, dúsgazdagok azok is.

TIBORCZ CSALÁD
Bár a szőke herceg jogi diplomát is csak 30 éves kora fölött szerzett, magyarán nem túl eszes, nem túl szorgalmas, annyi esze azért volt, hogy a miniszterelnök nem éppen modell alkatú elsőszülött leányát feleségül vegye. Hipp-hopp kiderült, Pistike is nagyon tehetséges üzletember, amihez nyúl, arannyá változik, így lett milliárdos családfő.

És még vannak páran.

Örömhernyó 2020.05.02. 13:21:11

Hofi elvtárs a kor magyar színvonalához képest fényűző életet élt. A felső vezetésnek fenntartott pártüdülő, pártvezetőkkel vadászatok, luxus Mercedes. Ő csak egy szelep volt a rendszeren, mindig addig ment el, amíg a kedves sakkpartnere (Kádár) engedte. Meg is látszik, hogy a módszerváltás után elvesztette a fonalat, nem kapott fentről direktívákat, hogy mit kellene mondania, egyhamar el is laposodott a humora. Még Sas Józsi is tudta tartani a saját színvonalát egy jó ideig a rendszerváltás után. Az más kérdés, hogy milyen színvonal volt az, de legalább nem eresztett le azonnal, mint Hofi, ahogy kimúlt alóla a rendszer.

Bogomil 2020.05.02. 17:43:05

@Örömhernyó: Nem vitatom, hogy Hofi a Kádár-korszak elitjéhez tartozott, és ennek megfelelő életet élt, ahogy azt sem, hogy egyfajta szelep funkciója (is) volt az akkor rendszerben. Viszont igen tehetséges volt a hazugságok, a hülyeség és a korlátoltság szarkasztikus bemutatásában, és ebben kiváló maradt a rendszerváltás után is, egészen korai haláláig. Így hirtelen csak két témáját idézném fel: a Horthy-nosztalgiát és a Fidesz-vezetőkben tapasztalt korai hatalomvágy kritikáját.
Egyébként a sikere a '90-es éppoly nagy volt, mint korábban.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2020.05.02. 19:40:46

Hofi utánozhatatlan zseni volt a rendszerváltás előtt és után is. Nem az ő géniusza a kérdés, hanem az, hogy volt-e egyáltalán rendszerváltás...
süti beállítások módosítása