Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Unicum trilógia III.
2020. február 25. írta: Merza Gábor

Unicum trilógia III.

Belgrádban történt

merza_az_unicum.jpg

Pár éve karácsonyra kaptam egy liter Zwack Unicumot. Mivel én közösségi ivó vagyok, otthon magamban nem szoktam kortyolgatni, az üveg sokáig érintetlenül árválkodott a spájz legfelső polcán. Történt, hogy meghívtak Belgrádba egy menekültekkel foglalkozó filmes konferenciára, ahol is a volt Jugoszlávia összes tagállamából érkeztek fiatal filmesek, kivéve Horvátországból. Valahogy nem bírják a szerbek a horvátokat és viszont.

Volt a programok között egy bemutatkozó vacsora ahol is a sok nemzetiség bemutatót tart étkezési szokásaiból és kóstolót ad jellegzetes ételeiből, italaiból. Mielőtt elindultunk volna a nagy útra, kimentem a Hunyadi téri piacra Törőcsik bácsihoz és szépen bevásároltam kolbászból, füstölt szalonnából, kolozsváriból meg egy nagy vekni Lipóti kenyeret is vettem közvetlen az indulás előtt. Biztos ami biztos beraktam a liter Unicumot is, hiszen ez is magyar specialitás.

Eljött a bemutató vacsora napja, mindenki kipakolta az áruját az asztalára. Mi is szépen megterítettünk a jó magyaros ételeinkből, belengte a termet a füstölt hús és fokhagyma illata.  Nézelődtek is a gyerekek, de nem fogyott semmi, míg a másik asztaloknál percek alatt szinte elfogyott minden. Ekkor jött a mentőötlet. Egy határozott mozdulattal lecsavartam az unicumos üveg kupakját, a nagy reccsenésre mintha megállt volna az élet egy másodpercig, majd mindenki odasereglett hozzám és kérdezgették mi az a gömbölyű üveg azzal a nagy arany kereszttel a kezemben, valami gyógyszer?

– Yes – válaszoltam – aranykeresztes medicina csak felnőtteknek. Percek alatt elfogyott az Unicum, a hangulat a tetőfokára hágott, nevetve mondták az utódállamok fiataljai mivel ők muzulmánok nem esznek sertéshús, igaz alkoholt sem fogyaszthatnak, de gyógyszert bizony igen. Csillogó szemekkel tanulták az új medicina nevét: Unicum.

 

Előzmény: https://serteperte.blog.hu/2020/02/23/unicum_trilogia_ii

A bejegyzés trackback címe:

https://serteperte.blog.hu/api/trackback/id/tr9515490602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása