Amint az megjósolható volt, azzal hogy az AB-Inbev felvásárolta a SAB-Millert, több változás is bekövetkezik a globális sörpiacon. Ahhoz ugyanis, hogy az Európai Unió elfogadja az üzletet, a holdingnak el kell adni néhány, sörgyárát. Az első bevásárlás az Asahi Group Holdings részéról történt, ami 400 milliárd jenes vételi ajánlatot adott a SAB-Miller két sörgyárára. Az olasz Peroni és a holland Grolsch nem szerepelt az AB-Inbev által fenntartani szándékozott globális, illetve nemzetközi sörmárkák között. Aggodalomra azért semmi ok, hiszen marad így is bőven – Budweiser, Corona, Stella Artois, Beck's, Leffe, Hoegaarden a portfólióban, nem is említve a helyi márkákat.
Az Asahi a legnagyobb sörgyártó Japánban. A szigetországban azonban húsz éve folyamatosan csökken a sörfogyasztás, a cég ezért keres növekedési lehetőségeket külföldön. Az Asahi az 1980-as évek közepén szerezte meg a piacvezető szerepét, amikor kibocsátott egy új sörmárkát, amit „szuperszáraznak” neveztek, és ezzel együtt piaci részesedésük 25 százalékkal nőtt 3 év alatt.
Az AB-Inbev azonban további eladásokat tervez és majdnem biztos, hogy megválik közép-európai – lengyel, cseh és magyar – érdekeltségeitől is. A mivel az Asahi kellőképpen kiköltekezett a Grolsch és a Peroni megvásárlásával, megnőttek az esélyei, hogy a Carlsberg Group lesz az új tulajdonosa mind a Plzeňský Prazdroj, mind a Dreher sörgyáraknak is.