Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Cseh sörfesztivál otthon
2014. június 18. írta: Árpa Jankó

Cseh sörfesztivál otthon

csehsör.jpg

Minden héten sörfesztivál – ez a magyar főváros júniusi ajánlata: Fözdefeszt, Budavári, Józsefvárosi és persze Cseh Sörfesztivál. De van nagyszabású sörfesztivál Szolnokon és Tatabányán is. Ha valamit sörfesztiválnak neveznek az úgy látszik garantálja a sikert, úgy látszik, több tízezer honfitársunk szeret ázsiai körülmények között szórakozni, műanyag pohárból sört inni, modern budikban dolgát végezni, és ami különösen érthetetlen szívesen fizeti ki a túlárazott söröket.

Ezekre én magamtól ki nem megyek, de gondoltam tömegiszonyom ellenére, mégsem hagyom ki a bulit és rendezek magamnak egy sörfesztivált - otthon. Így olcsón jövök ki, belépőt sem kell fizetnem és biztos nem vágom át saját magamat.

A Sparban négyféle cseh sört sikerült beszereznem - egy ezresből megúsztam és a cseh sörökhöz ezúttal, hogy nemzetközibb legyen a cseh sörfesztivál, egy osztrák és egy német söröspoharat választottam.

Az ismerős márkák közül kettő új csomagolása, még valamiféle meglepetéssel is kecsegtetett. Hogy a Staropramen dizájnt váltott megértem: az eredeti és a liszensz közötti óriási különbség sokat rontott a márka imázsán, de a jóval olcsóbbra pozicionált Kozel arculatváltása mire volt jó, nem tudom. Mindenesetre úgy hirdetik az elmúlt 145 illetve 140 év dicsőségét, mintha lenne valami kontinuitás a hazai főzetek és a tradicionális receptek között. Nincs! Bár nem olyanok, mint az eredeti, a hazai színvonalat hozzák a márkák, sőt a legutóbbi kóstoláshoz képest némi javulást is érzek.

A szomorú sokkal inkább, hogy az eredeti Pilsner Urquell sem az, amire prágai kirándulásaimról emlékszem, egy tízes skálán legfeljebb hatost érdemel, de a barna Budweiser Budvar kifejezett csalódás. A márka a Carlsberg jóvoltából egyre nagyobb részt szakít ki az import sörök hazai piacából a megbízható, de nem különösebben izgalmas világosával. De ez a savanykás, se nem keserű, se nem édes barna, akár itthon is készülhetett volna.

Szerencsémre azonban a hűtőben még hever hat palack Svijany: a meccsnézéshez jó sörre váltok és hamar elfelejtem az otthoni sörfesztivál söreit. Azt hiszem örökre!

A bejegyzés trackback címe:

https://serteperte.blog.hu/api/trackback/id/tr846357989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alehunter 2014.06.21. 00:45:36

akkor végül is megállapítod te is azért, hogy bár olcsóbban megúsztad, de jó sört azért így olcsóbban nem ittál...

Árpa Jankó · http://serteperte.blog.hu 2014.06.21. 09:19:08

@alehunter: hát kétségtelen, ha nincs a Kumburák, amit én személy szerint nagyon szeretek, akkor nem sok örömöm lett volna az otthoni fesztiválozásból!

alehunter 2014.06.21. 23:25:12

@Árpa Jankó: :-)
199 HUF a pyromania a beerodalomban...kell ennél jobb ár, hogy az ember tisztességesen leigya magát ?!?!
:-)

petersaker 2014.08.04. 12:24:42

Én azért megnéztem volna annak a hitvány Kozelnek a vonalkódját mielőtt leírom róla,hogy licenszes,meg,hogy rosszabb mint a kinti,ugyanis jelenleg a hazánkban kapható dobozos 0,5l-es kiszerelésű Kozel egyedüliként a palettájáról 859-es vonalkódal kezdődik,amit nem lehet elsumákolni,ez a Csehországban gyártott termékekre kerül.Az új csomagolású terméket éppen 2napja néztem az is az volt... A magyar emberekben már kialakult egy sztereotípia,hogy a Kozel rossz... De! Azt azért elmondanám,hogy ha veszek egy Velke Popovicei,vagy Plzeni (mert már ott is gyártják),vagy akár szlovák dobozos 10es Kozel semmivel sem lesz jobb mint az itthon kapható,mivel az is kinti! Azt én sem értem,hogy az üveges,PET palackos és 0,33as dobozos miért itthoni gyártású és egyedüliként a 0,5l-es kinti,de így van.
süti beállítások módosítása