Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Szalonna forever...
2013. február 05. írta: Szalcsi bácsi

Szalonna forever...

Kedves barátom Árpa Jankó visszautasíthatatlan invitálására bátorkodom mostantól néha napján megosztani veletek konyhabéli tevékenységeim gasztrofil pillanatait. Nyilván majd az idő és a pozitív vagy negatív kommentek segítenek a továbbiakban, de ez most olyan lesz amilyen, vagyis mint ÉN és talán újabb ízekkel gazdagíthatom az eddig is pazar palettát. Mivel a név esetemben kötelez ezért Szalcsibácsi nem a fitness őrület égisze alatt kíván tevékenykedni, mert abban egész egyszerűen nincs semmi élvezet... Nos történt a minap, hogy épp pöttöm konyhám megkopott linóleumán álldogálva arra gondoltam, de jól esne vacsira valami sült és ropogós, ami burgonya, kolbász és szalcsi (= szalonna) szerelméből születik de mégsem rakott krumpli. Bevásároltam pár szem nagyobb sárga héjú burgonyát és nyersen bevagdostam úgy kétharmadig, hogy ne essen szeletekre de azért megpakolhatóak legyenek a hasadékok. A keletkező résekbe bio műzli helyett kellemesen füstölt szalcsi és mangalica kolbász került, szép egységesen kitöltve a kiadó helyeket. A dagi tömött kolompérok már rajtra készek voltak, de mielőtt bekerültek volna az előmelegített sütőbe, meg kellett ágyaznom nekik, hogy tökéletes kényelemben élvezzék a kétszáz fokos szellő kellemes fuvallatát... 

Nikon 037.JPGNikon 041.JPG

 

 

 

 

 

 

A baldachinos pihenőhelyre szánt lepedő nem volt más mint vékonyka szalcsi csíkok amire szinte maguktól ugrottak a hőkamrára vágyó egyedek. Vigyázva, hogy ne a zsír legyen az egyeduralkodó a tepsiben, toltam mellé lila hagymát és kellemesen csípős jó magyar zöldpaprikát. Ízesítésnek elég volt némi rozmaring, vagy a változatos ízekben kapható sült krumpli fűszersó. A sütőt kétszáz fokra hevítettem, és az első menetben 20 percig lefóliázva puhítottam őket, majd lerántottam a leplet és jöhetett a PIRULÁS (ami nem azonos a pirulákat árusító emberrel). Mindenki ízlése szerint lőheti be ropogósra vagy kevésbé sültre, de kábé 15-20 perc múlva elkészülhet a finomság...  A  tény, miszerint csupán három szem burgonyáról beszélünk, ne tévesszen meg senkit mert én nem vagyok egy damil vagy kákabélű, ezért bizton állíthatom, hogy egy ember egy töltött burgival, plusz némi tunkolás egy kompatibilis kenyérrel, maximálisan jól tud lakni...

Nikon 048.JPG  Nikon 045.JPG

Kitálaláskor körbepakoltam a ropira sült szalcsival és szaftos zöldségekkel. Karikáztam mellé friss  ropogós hagymát, paprikát de mehet mellé pari vagy ubi ami épp akad. A végén nyakon önthetjük tejföllel vagy majonézzel bár én a füstölt íznél maradva jófajta Barbecue szószt lötyköltem rá és így azt kaptam amire számítottam. Majd el feledtem egy fontos momentumot! Az elkészítés időtartalma alatt ajánlott megfelelő mennyiségű főző folyadékot fogyasztani. Erre a célra az egyik legalkalmasabb az Ogre barátom nevével jelzett Pils ami pont a kellő intenzitással itatja „magátés engem. Nos hirtelen ennyi a rövid történet. Remélem tetszett és csak annyit mondhatok zárás ként, hogy jó étvágyat és egészségére mindenkinek!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://serteperte.blog.hu/api/trackback/id/tr795062935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása