Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Elefánt a porcelánboltban
2018. szeptember 05. írta: Kovács Gábor Maláta

Elefánt a porcelánboltban

elefant.jpg

Számomra az, hogy a nagy sörgyárak is elkezdtek trendi söröket főzni, nem más, mint hogy rátenyereltek a kézműves sörök világára. Nincsenek kétségeim afelől, hogy azzal, hogy nekiálltak felső-erjedésű sört főzni, a piaci szegmens lerablása a céljuk. Közben persze a „kézműves” sört is lezüllesztették a core lager színvonalára, A kísérlet első lépése sikerült és így kiderült, hogy a zemberek elhiszik, hogy a Dreher, vagy a Soproni valóban „kraftot” főz.

Pedig kurvára nem!  Mindössze annyi történt, hogy visszaélve erőfölényükkel és technológia lehetőségeikkel, olyan lebutított söröket dobtak piacra, melyek nagyjából megfelelnek a kategória szabályainak, de csak annyira, hogy azért nagyon sokba ne kerüljön az előállításuk. Így aztán olyan áron tudnak előhozakodni a termékkel, amivel tönkre tudják tenni a kis sörfőzdéket és egyben le tudják aratni a kis főzdék több éves munkájával kiépített piaci szegmens gyümölcseit.

Mert ne legyenek kétségeink, a cél az éledező kis sörfőzdék eltiprása. Ezt egyszer már a kilencvenes években eljátszották. Akkor a nagy sörgyártók kilobbizták a jövedéki szabályok módosítását, mellyel az akkoriban – az egyébként is nehéz körülmények között  – működő, több mint háromszáz kisüzem kilencven százalékát sikerült ellehetetleníteni.

Tévedés azt hinni, hogy a „kézművesek” hálásak lehetnek a „nagyoknak” amiért az IPA vagy a pale ale bekerült a köztudatba. Ez az ismertség sajnos csak minimálisan térít meg fogyasztókat az igazi  kézműves sörök számára, ugyanis a magyar fogyasztó ahhoz túlságosan árérzékeny. Vagyis ha megkapja „olcsóért” nem lesz annyira finnyás a minőségre.

Épp ezért e sorok írója nem hisz abban, hogy a Dreher vagy a Soproni az „újhullámos” sörei a kis főzdék főzetei iránt számottevő mértékben keltik fel az érdeklődést és meggyőződése, hogy a kisüzemi sörök részesedése soha nem fogja meghaladni a piac három százalékát – ehhez több mint kétszázezer hektolitert kellene főzniük. Ennyit, az újabban ugyancsak kisüzemként elkönyvelt, Pécsi Sörfőzde főz évente – de engedtessék meg, hogy a pécsieket ne tekintsem kisüzemnek. 

 

Fotó: Vincent van Zalinge (https://unsplash.com)

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://serteperte.blog.hu/api/trackback/id/tr3814222789

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2018.09.05. 19:41:53

Az, akinek a Dreher vagy a Soproni termékei közül bármelyik kézművesnek számít, az menthetetlen. Szerintem a sörfogyasztók többsége nagyjából képben van. Meg lehet nézni, hogy a kézműves söröket forgalmazó vendéglátóhelyek tömve vannak, van arra is igény.
A piaci verseny működik, éppen emiatt hozznak ki felsőerjesztésű, vagy nagyobb komlótartalmú söröket a nagy gyártók, ami egyértelműen jó dolog. Az, ami külföldön megy, hogy a neves főzdéket felvásárolják, leépítik, a szortimentet is megszüntetik és csak a húzóneveket tartják meg, az tényleg nem egy pozitívum, de ettől mi még nagyon messze vagyunk, hogy ezen kesereghetnénk.

Árpa Jankó · http://serteperte.blog.hu 2018.09.30. 22:54:11

@Madnezz: A piaci verseny nem működik. A kicsik úgyszólván esélytelenek. Nem hiszem, hogy neked kellene magyarázni, hogy miért azok. Nem vagyok egy „beergeek”, de azért őszintén örülök a kraft söreinek és sokat kifejezetten kedvelek. Egyféle sört, nagyüzemi magyar lágert, viszont még tévedésből sem iszom.

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2018.10.02. 09:59:12

@Árpa Jankó: Hát szerintem a piaci verseny máshogyan működik. Felesleges a tömeglagerrel kezdeni versenyezni, azt már vannak akik az igényeknek megfelelően gazdaságosan csinálják. Ebbe buktak bele a rendszerváltás utáni új sörfőzdék. Viszont a piaci rést megtalálni és abból profitálni, arra sokkal alkalmasabbak a kisebb cégek. Ezt mutattják az újhullámos főzdék sikerei.