Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Hrabal macskái
2013. március 28. írta: Árpa Jankó

Hrabal macskái

macskaharang.jpgKedvenc írónk Bohumil Hrabal ma lenne 99 éves. Hrabal  rajongott macskáiról írott soraival emlékszünk a legnagyobb cseh íróra.
 

„Megvan a magam célja, az én apró örömöm, mely annál nagyobb, minél pontosabban tudom, hogy valahol ott az erdőben várnak azok az én cicuskáim, azok az én kandúrjaim, mert én vagyok az ő kulcsuk, az ő szemükben nem csupán az eltartójuk vagyok, de apjuk is és Istenük is egyben...  Amint jóízűen befalják, amit hoztam nekik... ülnek és dorombolnak... néznek rám és lehunyják szemüket a nagy kommunikáció-áradattól, a nagy misztikus egyesülésben, amely összekapcsol minket, és én simogatom őket, és ők hozzám dörgölődznek, és kezemből sercegve szóródnak bundácskáikba az ünnepi csillagok, amelyek az én szememben is ragyognak, mert a kandúrok iránt érzett szeretetem megfiatalított...

Néha egyik macskát a másik után veszem a kezembe, odanyomom arcomat az arcukhoz, és a szerelem esztelen szavait suttogom nekik, ahogyan évekkel ezelőtt odabújtam a szépséges fiatal leánykákhoz, és ugyanezeket suttogtam fülükbe. Az, amit ma már egy emberrel kapcsolatban nem engedhetek meg magamnak anélkül, hogy nevetségessé ne válnék, a cicák és kandúrok iránt érzett szeretetben és szeretet által boldog egyetértésre és megértésre talál.”

  (A macskás kocsmai harangot a pesti Hrabal Sörözőben fényképeztük.)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://serteperte.blog.hu/api/trackback/id/tr635177024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása