Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Tartalomhoz a forma
2012. augusztus 22. írta: Árpa Jankó

Tartalomhoz a forma

Olvasva Tony Caviar posztját egy réges-régi történet jutott az eszembe. Én azóta nem táplálok illúziókat a sör marketingjével szemben. Ugyanakkor annak ellenére sem iszom Heineken sört, hogy remek a marketingje, és reklámjai klasszisokkal verik a mezőnyt.

maibock_1.jpgA történet a kilencvenes években esett meg, akkoriban amikor a Hofbräu sört bevezették Magyarországon. Számomra nagyon szimpatikus ötlet pattant ki az egyik marketinges agyából: vigyünk ki egy tucat újságírót a híres Maibock ünnepre és így a sajtó jeles képviselőit megnyerjük a Hofbräu márka számára.

Így jutottam el a híres müncheni Hofbräuhausba, ahol ünnepélyes keretek között a város polgármestere verte csapra az első hordó Maibockot. A mintegy kétezer meghívott mindegyike kapott a frissen csapolt sörből, amivel az ünnepélyes pillanatra koccinthattak.

Velem szemben, az akkor még Nagykanizsán főzött, Hofbräu magyar márkamenedzsere, egy bájos ifjú hölgy ült, a hatalmas asztalnál az egyetlen, aki nem itta meg a sört. Mint kiderült: nem szereti. Nem, nem a Maibockot – a sört.

Ezek után én már nem lepődök meg semmin, amivel a nagy márkákat rám akarják sózni, amiként azon sem, hogy a multinacionális cégek lenyúlnak, eltérítenek egy-egy szebb napokat megért márkát. Ez a világító korsó sem okozott nagy meglepetést. Azt a színvonalat hozza, amit a sör, amihez rendelték, avagy mint a régi szlogen mondja: tartalomhoz a forma.

A bejegyzés trackback címe:

https://serteperte.blog.hu/api/trackback/id/tr434726371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2012.08.22. 21:25:15

vagy hát itt volt pl. a Miller is..érdekes story..

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2012.08.22. 21:51:21

Miller egy mainstream márka és nézd meg, hogy itthon hova lőtték be.. nem is lett sikere

Árpa Jankó · http://serteperte.blog.hu 2012.08.22. 22:00:36

@Héjj Szilárd: Oké értem! A Miller esetében nem eltérítették a márkát, csak rosszul pozicionálták, miközben a magyar fogyasztó számára ez egy teljesen idegen ízvilágú sör. (Lásd még: www.beerpress.hu/sor/tiszta-amerika/101-a-legjobb-viziz

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2012.08.22. 22:08:58

@Árpa Jankó: löwen lett volna a következő példám, de látom, hogy az már volt terítéken.
Azért a coronita is idegen ízvilág, de jól lőtték be..

bucox 2012.08.22. 22:34:18

@Héjj Szilárd: Azért különbséget tennék az import Coronita, és a lebutított Löwenbrau között. De említhetném, amikor a saját márkát is lejáratják, mint a Rocky Cellar és a Rákóczi esetében történt!

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2012.08.22. 22:36:31

@bucox: Coronitát én a Millerre írtam, nem a löwen-re. A löwenből diszkont márkát csináltak, kár..

Árpa Jankó · http://serteperte.blog.hu 2012.08.25. 11:43:25

@Héjj Szilárd: Olvastam a blogodat, gondolom te ilyen marketing szakember vagy. Ezért is ajánlom figyelmedbe: serteperte.blog.hu/2012/08/24/felvilagositas_693

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2012.08.25. 18:45:32

@Árpa Jankó: köszi a linket, hát három éven keresztül volt egy-két sörhöz "közöm"...
süti beállítások módosítása