Ma abban a szernecsében volt részem, hogy a Borsodi Sörgyár vendége lehettem. A meghívás apropója egy új ital bemutatása volt. Sörnek csak azért nem nevezném, mert amit kóstolhattunk, az kevesebb mint felében volt sör, többségében citrom és narancslé, egy majdnem RADLER volt. Hogy mégsem így keresztelték meg, hanem a Borsodi Friss nevet kapta, az nyilván a marketing tanácsadó női munkatársain múlt.
Mert ilyen névvel férfi sört, vagy ahhoz szervesen kapcsolódó italt, nem illet. A radler név elvetése egyébként teljesen helyénvaló, hiszen anno a München melletti kertelyiségben barna sört kevertek limonádéval és ez kaptak a szomjas kerekezők okán a radler nevet. Itt viszont egy új sörkoktél születésének lehettünk tanúi. A két százaléknyi alkoholtartalmú FRISS-t, ugyanis negyvenhárom százalék Borsodi Világosból harminchét százalék citromléből és húsz százalék narancsléből keverik össze a Druck tartályokban
A dobozos és palackos kiszerelésben piacra dobott termék célközönsége elsősorban a fiatal korosztály, de fontos cél persze azoknak a sörivóknak a visszahódítása is, akik eddig nyáron inkább a laza fröccsöket választották a sör helyett.
Szubjektív ítéletem szerint, a jól lehűtött Friss valóban remek szomjoltó és tekintettel arra, hogy árban jóval a pultokon kínált Radlerok alá poziciónálták vannak esélyei, hogy az idei nyár egyik slágeritala legyen. A sör mellett.